You are here
12516418_1043327309067009_1880310147_n Előételek Nonstop Receptek 

Aktivizáld magad a nyárra ezekkel a salátákkal!

12837449_1043327305733676_2107275183_oMég három hónap is itt a nyár! Te is igyekszel az utolsó felesleges kilóktól megszabadulni? Módosíts a vacsorádon! Egyél finomabbnál finomabb salátákat. Ne legyen unalmas! Minden napra találj ki mást! Többeteknek jelent gondot az egyhangú étkezés, az hogy mindig ugyanazt a salátát, vagy ugyanazt a husit kell enni tízóraira, ebédre és uzsonnára is. Ha időd engedi variáld meg a salátádat. Készítsd el az alap salátát egy nagy tálban, vagy a megvett nyers zacskós salátát öntsd bele, majd egy-két evőkanál lenmag olajjal keverd össze. Oszd el három felé és készíts belőle három különböző salátát.

Fokhagymás chillis saláta garnélarákkal:

  • A garnélarákot megmossuk, leszűrjük.
  • Teflon bevonatú serpenyőbe beletesszük a garnélát, erős lángon pirítjuk. Enyhén sózzuk, borsozzuk.
  • Miután elkezdett pirulni a garnéla, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát és egy kis víz hozzáadásával (hogy oda ne égjen) tovább pirítjuk.
  • A legvégén tesszük bele a karikákra vágott chili paprikát. Éppen hogy pár percig keverjük, és már kész is.
  • A vegyes saláta ágyra helyezzük a chilis fokhagymás garnélát, és ízlés szerint frissen facsart citromlével lelocsoljuk. Szintén remek ízt ad a tetejére durván őrölt bors is!

12516418_1043327309067009_1880310147_n

Zöldhagymás szezámmagos tofu saláta:

  • A tofut kockákra vágjuk és teflon bevonatú serpenyőben megpirítjuk, enyhén fűszerezzük.
  • Ha elkezd pirulni, akkor a szezámmagot is hozzádobjuk, folyamatosan rázogatva készre pirítjuk őket.
  • Az egészet a vegyes salátánkra helyezzük és vékonyra vágott, ízlés szerinti mennyiségű újhagymával díszítjük.

Vegyes saláta tonhallal és dióval:

  • Egyszerűen egy marék diót és egy tonhal konzervet dobj a salátádra.
  • 5 dkg feta sajtot kockázz hozzá
  • Egy ici-pici citromlével ízesítsd.

Amivel a salátát lehet variálni:

  • magok: mandula, dió, szezámmag, fenyőmag, tökmag, napraforgó mag (maximum egy marékkal)
  • aszalványok: néhány szem aszalt gyümölcs (cukor tartalom miatt mértékkel)
  • hagymák: újhagyma, lila hagyma, póréhagyma
  • sajtok: feta, parmezán, mozarella
  • hús helyett: hal, tengergyümölcsei, tofu
  • fűszerek: kakukkfű, bors, majoránna, bazsalikom
  • olajok: olivaolaj, tökmagolaj, balzsamecet, mogyoróolaj, citromlé

 

Írta:

Sebeők Sarolta

 

További receptek és érdekességek:

http://mozduljanyu.hu/

Related posts

Leave a Comment