You are here
Lewis Hamilton (Fotó: Autosport) Hírek Sport 

Hamilton győzelemmel tetté teljessé sikeres hétvégéjét

Lewis Hamilton (Fotó: Autosport)
Lewis Hamilton (Fotó: Autosport)

Sebastian Vettel zseniális rajtja is kevés volt ahhoz, hogy legyőzze a Mercedes háromszoros világbajnokát, Lewis Hamiltont Kanadában, aki így idén másodszor, összesítésben pedig 45. alkalommal állhatott fel a dobogó tetejére.

A pole-pozíció idén még nem hozott szerencsét Lewis Hamiltonnak: a Kanadai Nagydíj előtt Ausztráliában, Bahreinben és Spanyolországban indulhatott az élről, és mindannyiszor lerajtolták őt, két alkalommal ütközésbe is keveredett az első körben. Montrealban, ahol korábban négy futamgyőzelmet gyűjtött, köztük az elsőt a pályafutása során, folytatódott a széria, Sebastian Vettel a harmadik helyről indulva mindkét Mercedest átugrotta, Hamilton pedig összeért Rosberggel, és kiszorította az első kanyarban, a német egészen a 10. helyre esett vissza.

Az első kör végén Vettelt és Hamiltont – mindketten hibáztak az utolsó sikánban – a két Red Bull követte Verstappen-Ricciardo sorrendben. A különbség a két éllovas között 1-1,2 másodperc körül állandósult a következő körökben. A futam elején számítani lehetett arra, hogy Rosberg lesz a felelős a legtöbb akcióért: a 3. körben elsőként Alonsót tudta le maga mögött, Hülkenberg mögött haladva azonban ő is rontott, és leszakadt az üldözött Force Indiától.

A Red Bull figyelmeztette Verstappent, hogy ne tartsa fel a rá közelítő Daniel Ricciardót, épp mielőtt a 11. körben virtuális biztonsági autót rendeltek el Jenson Button megállása miatt, a korábbi világbajnok McLarenjéből kisebb lángok is felcsaptak. A fázist kihasználva mindkét Ferrari kijött a bokszba, az ultralágy abroncsokat szuperlágy váltotta. Néhány kör múlva megérkezett a Red Bullokra, de mögéjük ragadva sem veszített jelentős időt Hamiltonhoz képest: 10 másodperccel maradt le a brit versenyzőtől, mikor feljött a második helyre, és első tiszta körében nyolc tizedmásodpercet vert Hamiltonra.

Vettel valószínűleg az év rajtját produkálta:

A 21. körben Max Verstappen volt az az élmezőny tagjai közül, aki kiállt. Az ő autójára lágy abroncsok kerültek, ami a minden bizonnyal két kiállást tervező Ferrarival ellentétben egy kerékcserés taktikára utalt. Rövidesen Ricciardo, Rosberg és a Williamsek is kiálltak, azonos taktikával. Lewis Hamilton a 25. körben érkezett, a pontzónában ekkor már csak a lágy abroncsokon rajtoló, hetedik helyen álló Sergio Perez nem állt ki.

Lewis Hamilton 13 másodperccel Vettel mögé ért vissza, akinek egy kiállásnyi előnyt kellett kiautóznia az eltérő taktika miatt. Verstappen állt a harmadik helyen, míg Kimi Raikkönen a negyedikre jött fel Ricciardo megelőzésével, de ő szintén egy kiállásnyi hátrányban volt. A hatodik Valtteri Bottast Nico Rosberg követte a hetedik pozícióban, miután megelőzte Perezt. A mexikói a 32. körben állt ki lágy gumijaival: ez egy figyelmeztető jelzés volt a Mercedes és Red Bull számára, akik az egész távot végig akarták teljesíteni ezzel a keverékkel.

Miközben az első hármast jelentős különbségek választották el, Raikkönent hárman is utolérték a negyedik pozícióban, Ricciardo, Bottas és Rosberg. Még mielőtt sor kerülhetett volna a csatára, a ferraris finn kiállt, autójára a lágy keverék került fel. A nyolcadik helyre ért vissza, innen kellett levadásznia az előtte haladó versenyzőket. Az előtte haladó Felipe Massa kiesésével is máris nyert egy pozíciót, a brazil versenyző kiállt a Ferrari garázsába.

Sebastian Vettel a 37. körben teljesítette második kiállását, lágy abroncsaival 8 másodperccel Hamilton mögé tért vissza. A negyedik helyen álló Ricciardo előbb elrontotta a sikánt, pozíciót veszítve Bottasszal képest, majd végrehajtotta második kiállását – mindössze 17 kört teljesített a lágy abroncson. Úgy nézett ki, nem lehet egy kiállással teljesíteni a versenyt, így az előny egy csapásra Vettel oldalára került.

Rosberg Valtteri Bottas mögé ragadt be a negyedik pozícióban, és a kormányán megjelenő hibajelzésekről számolt be a csapatrádión. Időközben Max Verstappen is kihajtott a bokszba, de az ő autójára az utolsó 23 körre már ultralágy abroncs került fel. Következőként Nico Rosberg érkezett lassú defekt miatt, az élmezőnyből már csak Hamilton – akinek előnye 5 másodperc alá csökkent – és a harmadik helyen haladó Bottas nem álltak ki másodszor.

A két versenyzőnek sikerült 45 körön keresztül megóvnia abroncsait, így nem érkeztek másodszor. Sebastian Vettel felzárkózása 5 másodperc környékén megragadt, majd több féktávot is elrontott, és képtelen volt közelebb érni a brithez. Nico Rosberg a pályán megelőzte Raikkönent, a remekül védekező Verstappen mögött azonban megrekedt. Párharcuk Bottasnak kedvezett, aki biztos előnyt épített ki a harmadik pozícióban.

A futam végeredménye:

1 Lewis Hamilton Mercedes 70 1h31m05.296s
2 Sebastian Vettel Ferrari 70 5.011s
3 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 70 46.422s
4 Max Verstappen Red Bull/Renault 70 53.020s
5 Nico Rosberg Mercedes 70 1m02.093s
6 Kimi Raikkonen Ferrari 70 1m03.017s
7 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 70 1m03.634s
8 Nico Hülkenberg Force India/Mercedes 69 +1 kör
9 Carlos Sainz Toro Rosso/Ferrari 69 +1 kör
10 Sergio Perez Force India/Mercedes 69 +1 kör
11 Fernando Alonso McLaren/Honda 69 +1 kör
12 Daniil Kvyat Toro Rosso/Ferrari 69 +1 kör
13 Esteban Gutierrez Haas/Ferrari 68 +2 kör
14 Romain Grosjean Haas/Ferrari 68 +2 kör
15 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 68 +2 kör
16 Kevin Magnussen Renault 68 +2 kör
17 Pascal Wehrlein Manor/Mercedes 68 +2 kör
18 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 68 +2 kör
19 Rio Haryanto Manor/Mercedes 68 +2 kör
Felipe Massa Williams/Mercedes 35 Kiesett
Jolyon Palmer Renault 16 Kiesett
Jenson Button McLaren/Honda 9 Kiesett

(formula.hu)

Related posts

Leave a Comment