You are here
12696075_1026550237411383_395289040_n Interjú Nonstop bodybuilding & Fitness 

Mozdulj Anyu

A legtöbb kismamánál a terhességi idő közben feljönnek plusz kilogrammok, amiket később nem igazán tudnak, hogy tüntessenek el. A következő hölgy elhatározta, hogy változtat a dolgokon étkezését és egész életvitelét megreformálta. Elmondása szerint ma sem könnyű, pedig már négy éve rendszeresen sportol és egészségesen étkezik. Sebeők Saroltával beszélgettem a Mozdulj Anyu blog megálmodójával.

 

Mikor döntöttél úgy, hogy változtatsz saját életviteleden?

A változtatást akkor hoztam meg, amikor 2011. évi nyaralásunk fotóit megláttam. A kisebbik fiam akkor kezdte az óvodát, így akadt időm is arra, hogy életmódot váltsak, edzésekre járjak és utána olvassak, tanuljak a témában.

Mennyire volt könnyű hogyan lendültél túl a különböző nehézségeken?

Mindig a sportolás, a mozgás segített át a mélypontokon. Amikor fáradtnak éreztem magam, vagy nagyon nassolni akartam, akkor felhúztam a futócipőt és mentem, futottam, egyre többet. Nem volt könnyű, ma sem könnyű, pedig már több mint négy éve élek másképp. Ezt nagyon kell akarni, agyban is. Nem néztem a mérleget, csak csináltam. Nem volt cél a 60 kiló, vagy az 55 kiló. Amikor mérlegre álltam örültem persze, de nem ez volt a cél. A cél az volt, hogy a tükör egy olyan testet mutasson, amivel megelégedek. Tudod, ez olyan, mint a házad. Elkezded, felépíted és mindig van mit csinosítani rajta. A test is ilyen. Most úgy vagyok vele, hogy ha mérlegre állok, ne mutasson kevesebbet, azaz ne dőljön össze a házam.

12736339_1027627533970320_1408447713_n

Napi szinten mennyit edzel? Hogyan osztod be az idődet?

Úgy néz ki egy hetem, hogy hétfőtől szombatig mindennap egy óra minimum, maximum másfél az edzés. Vasárnap semmi. Előfordul, hogy szombaton sincs semmi, akkor két nap pihenőm van. Akkor a családdal vagyok. Hétköznapjaim ugyanolyanok, mint másoknak. Hatkor kelek, elkészítem a reggelit mindenkinek, szerencsére négyen négyfélét eszünk. A gyerekeknek a tízórait, az uzsonnát, a férjemnek szintén csomagolok. Ők is kelnek háromnegyed óra múlva. Indulás a suliba hét óra negyvenkor. Apa viszi őket hétfőtől szerdáig, én pedig csütörtökön és pénteken. Személyi edzések megtartása délután kettőig, aztán edzés fél négyig, majd zuhany, bolt és a suliba a gyerekekért. A fiúknak hetente három alkalommal van edzésük, ahova a férjem viszi őket. Ezeken a délutánokon oldom meg a blogírást. A főzést két naponta csinálom, a másik napokon takarítás, rendrakás. Általában így van. A gyerekek nagyok (7 és 9 évesek), ha nem edzésen vannak, akkor elvannak maguk, nem igénylik a társaságomat, hacsak nem én az övékét. Együtt pakolunk be másnapra esténként vacsora után, együtt hegyezzük a ceruzát, én fürdetem őket, együtt megbeszéljük a nap történéseit és az ő szobájukban megvárom, míg mindketten elalszanak.

12696075_1026550237411383_395289040_n

Ki támogatott és ki látott el a megfelelő tanácsokkal?

A férjem. A férjem az, aki mindvégig mellettem állt és nem vette zokon, hogy hisztizek, mert nincs szénhidrát, akinek nem volt gond, hogy míg futni mentem, ő a fiúkkal játszott itthon vagy a játszótéren, esetleg néztek egy családi filmet együtt. Tudta, hogy jó az, amit csinálok és mindig mellettem volt. Egyébként nem volt személyi edzőm, nem volt tanácsadóm. A google a barátom volt.

Melyik azok az alapanyagok, amiket lecseréltél a családi étkezésben sokkal egészségesebbre?

A család étkezésében a lisztet és a cukrot cseréltem le. Mindenképpen lassú felszívódású szénhidrátokat próbálok adni nekik és cukor nélküli ételekre törekszem. Ez egyébként bevallom őszintén, hogy nem is mindig sikerül. A hétvégi sütiket megeszik szívesen, amiket én készítek. De a nutella és a kakaós csiga nem maradhat el. A palacsintát én sütöm olyan lisztből, ami sokkal jobb, mint a finomliszt. De azért nálunk is van itthon gumicukor, popcorn és ropi.

Van olyan étel, amelynek nem tudsz ellen állni, pedig nem igazán lehetne enni?

Ellenállni mindennek ellent tudok állni, ha akarok. Ez fejben dől el! Sok mindent nem lehet megenni, nem is eszem meg. Vagy tudom, hogy ha megeszem, akkor van következménye. Ha meg akarok enni egy snickers csokit, akkor megeszem lábedzés előtt fél órával és nem lesz gond. Pizzától rosszul vagyok, a szagától is. Inkább csinálok magamnak saját pizzát, ami idő, mert én pizzát szeretnék enni vacsorára, de szánok rá időt és lesz pizzám. Ha félre eszem, akkor nagyon gyorsan tör rám egy iszonyatos rosszullét, inkább nem teszem, mert már tudom milyen.

12746347_1027626657303741_1202370990_n

 Mi az alap az alapkonstrukció, amire építed a blogodat?

Azt vettem észre, hogy a legnagyobb igény az édességekre van. Hogy lehet lecserélni a hagyományos sütiket, desszerteket egészségesebbre. Ebben próbálok segíteni az olvasóknak. Igyekszem olyan, hasznos tanácsokat adni, melyek a hétköznapi életben megvalósíthatóak, melyek nekem is beváltak, akkor, amikor elkezdtem megváltoztatni az életemet. Az fontos lenne, hogy mindenki olvassa el, hogy ezt nem két hónap alatt hoztam létre. Le van írva a blogban, hogy milyen fokozatosság volt benne. Hogy tértem át a megszokott étkezésről, egészen a mai étkezésemre. Nem kell holnaptól húst és salátát enni mindenkinek tízórai, mert én azt eszem. Szerintem itt ugyanúgy kell a fokozatosság elve, mint az edzések terén.

Megosztanád az olvasókkal a kedvenc receptedet?

Palacsinta függő vagyok. Ha kell minden étkezésem palacsinta, édesen vagy sósan. Így a NoCarb sütőmixből készült palacsinta receptemet osztanám meg velük, mert ennek csupán 1 gr a szénhidráttartalma így akár este is fogyaszthatom. 10gr NoCarb sütőmix, 10gr szőlőmag olaj, 1 tojás, 150ml bubis víz, pici só és édesítő. Csak addig kell hagyni pihenni, míg a palacsinta sütőd felmelegszik. Aztán szépen lassan, nagyon lassan ki kell sütni. Meg is lehet fordítani. Ez mindenképpen némi diétás palacsinta sütése – gyakorlatot igényel, de gondolom már ez van a többség, hiszen rengeteg palacsinta receptet osztottam már meg és mindnél alap a lassú türelmes sütés, óvatos megfordítással. Tölteléknek csokis protein kevés vízzel kikeverve vagy sós verziónál reszelt sajt sonkával.

12597090_1026504814082592_1606000908_o

Azoknak a hölgyek, akik születés után tanácstalanok, hogy hogyan kezdjenek bele a testük és életvitelük rendbetételébe milyen tanácsokat adnál neki?

A szülés utáni mozgást én minden kismamáknál a 6 hetes kontrollhoz kötöm. Addig nincs edzés, míg nincs kontroll. Ha ott minden rendben van, akkor lehet újra kezdeni. Természetesen egy kis baba ellátása nagyon kemény feladat, ilyenkor nem lehet kalóriamegvonással diétázni. A legjobb lenne, ha keveset és sokszor enne az anyuka, csak figyeljen oda arra, hogy az ételei milyen anyagokból tevődnek össze. Az allergia miatt javaslom a tej és tejtermékek minimalizálását. Fogyasszon sok folyadékot és egyen naponta 5-6 alkalommal. Fogyasszon gyümölcsöt és zöldséget, lassú felszívódású szénhidrátokat. Fehérje legyen minden étkezésben. Például: reggelire két szelet rozskenyér sonkával, sajttal, zöldséggel. Tízóraira: görög joghurt, gyümölcsös tál (2 mandarin, 1 alma), korpás keksz, rozsos keksz. Ebédre párolt zöldségek (ami nem puffasztja) valamilyen hússal (lehet hal, csirke, pulyka, sertés, marha). Uzsonnára olajos magvak egy marékkal (dió, mandula, mogyoró, tökmag, napraforgómag sótlanul). Vacsorára: 2-3 tojás bárhogy elkészítve zöldségekkel. Mindenképpen kerülje a cukros ételeket. Nagyon egyszerű, mindig egyél, ha a babát megetetted és akkor meglesz. Nem kell sokat, de enni kell! Legyen meg a mozgásnál is a fokozatosság elve. Először csak a napi séta a babakocsival legyen egy ütemes gyaloglás. A babának teljesen mindegy, hogy mennyi a sebessége a babakocsinak. Kicsit siessünk a busz utáni tempóban menjünk, majd lassítsunk, aztán újra gyorsabban. Ezt csináljuk meg mindennap 40 – 60 percig. Észre fogja venni az anyuka, hogy egyre többet tud sietni. Ez után jöhet majd a kocogás, vagy a gimnasztika a babakocsi mellett, az otthoni torna alvás időben, vagy a babával. Most nem sorolnék fel gyakorlatokat, mert több oldalt írhatnék. Legyünk kreatívak és mozogjunk! Igyekszem a jövőben az oldalon gyakorlatokat is megosztani. Jön a tavasz és végre lehet a szabadban tornázni. Azok, akik előtte is súlyzós edzéseket végeztek, esetleg a terhesség alatt is folyamatosan terhelve voltak az edzések során, azoknak pedig fokozatosan vissza lehet térni az edzőterembe. Tessék kérni apuka és nagyszülők segítségét. Jár a napi másfél óra pihenés minden anyukának, hogy utána tudjon mosolyogni.

12735773_1027626687303738_1755023411_n

Milyen további terveid vannak?

Több terv is van kialakulóban. Erről egyelőre nem szeretnék beszélni. Az biztos, hogy a terveim között olyan dolgok szerepelnek, amelyek az olvasók igényeit elégíti majd ki. Hosszú távú célom minél több anyukának segíteni, hogy elérje célját.

Köszönöm szépen  a válaszaidat és további sikereket kívánok neked!

Bővebb információkat találtok itt:

http://mozduljanyu.hu/

https://www.facebook.com/mozduljanyu/?fref=ts

Related posts

Leave a Comment